وبلاگ اطلاع رسانی شرکت 7 سایت

ارائه خدمات طراحی سایت ، سئو و وبمستری

وبلاگ اطلاع رسانی شرکت 7 سایت

ارائه خدمات طراحی سایت ، سئو و وبمستری

  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله سعی داریم به شما بیاموزیم که چگونه یک وب سایت خوب را طراحی کنید که به خوبی کار کند. در حالی که بخش عمده ای از طراحی وب سایت شما در نهایت به شما بستگی دارد ، در هنگام ایجاد یک وب سایت، مواردی مهم و ضروری برای انجام کار وجود دارد.

طراحی وب سایت شما

·        نکته اول تعیین اینکه آیا شما مایل به استفاده ازآموزش طراحی سایت هستید یا خیر؟!. وب سایت های ایجاد شده از ابتدا نیاز به یک درک نسبتا دقیق از برنامه نویسی HTML، را لازم داشته ، اما شما می توانید با استفاده از یک سرویس میزبانی رایگان مانند  Weebly،Wix  ، WordPress یا Google Sites  به راحتی یک وب سایت ایجاد کنید. طراحان وب سایت برای طراحهای اولیه به استفاده از HTML بسیار تمایل دارنداگر تصمیم گرفتید وب سایت خود را از طریق سیستم کد نویسی ایجاد کنید، باید کد HTML و CSS را یاد بگیرید. اما اگر سرمایه گذاری زمان و انرژی برای ایجاد وب سایت برای شما مقرون نیست، شما همچنین می توانید یک طراح وب سایت را برای ایجاد سایت خود استخدام کنید.که البته استخدام یک طراح سایت اگرچه سرعت کار و کیفیت کار را بالا خواهد برد اما آموزش طراحی سایت نیز خالی از لطف نخواهد بود. اما شما به راحتی می توانید با استفاده از یک سرویس میزبانی وب رایگان مانند Weebly،WIX، WordPress ، یا Google Sites ایجاد یک وب سایت کنید.

·        نقشه سایت خود را قبل از اینکه حتی یک وبسایت را ایجاد کنید در ذهن خود بسازید . باید تقریبا تعداد صفحاتی را که می خواهید در وب سایت خود داشته باشید،و اینکه چه محتوایی در هر کدام از این صفحات باید داشته باشید، و طرح کلی صفحات مهم مانند صفحه اصلی و «درباره ما» تجسم کنید .

·        از طراحی بصری استفاده کنید. در حالی که برای ایده های تازه می توان گفت که طراحی پایه وب سایت شما باید از دستورالعمل هایی نظیر:

گزینه های هدایت (به عنوان مثال، برگه برای صفحات مختلف وب) باید در بالای صفحه قرار بگیرند.

اگر از نماد منو () استفاده می کنید، بهتر است در گوشه سمت چپ صفحه قرار داشته باشد.

اگر از نوار جستجو استفاده می کنید، باید در نزدیکی قسمت سمت راست بالای صفحه باشد.

پیوندهای مفید (به عنوان مثال، پیوندهایی به صفحه «درباره» یا صفحه «تماس با ما») باید در پایین هر صفحه قرار بگیرند.

·        توجه به رنگ انتخاب شده در طراحی سایت شما موثرخواهد بود.هر متن ، فونت، پالت رنگی، تم تصویر و گزینه های طراحی، انتخاب کنید، مطمئن شوید که از همان دقیقا در وب سایت خود استفاده می کنید. دیدن یک فونت و یا طرح رنگ مورد استفاده برای صفحه  "درباره" در حالی که کاملا متفاوت از صفحه اصلی استفاده شده است این می تواند بسیار نامطلوب باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ منحصر به فرد برای صفحه اصلی سایت شما استفاده می کنید، رنگ های متفاوتی را در صفحه های دیگری وارد نکنید.

به یاد داشته باشید که با استفاده از رنگ های تند و زننده، به ویژه هنگامی که رنگها در حالت پویا (به ویژه حرکت) نمایش داده می شوند، ممکن است در تعداد کمی از کاربران وب، ایجاد ناراحتی کند.

·        اضافه کردن گزینه ها، قرار دادن پیوندهای مستقیم به صفحات مهم در وب سایت شما در بالای صفحه اصلی، اولین بازدیدکنندگان را برای محتوایی که اهمیت دارد، هدایت می کند. بسیاری از سازندگان سایت به طور پیش فرض این پیوندها را اضافه می کنند.

·        از رنگهایی استفاده کنید که مکمل یکدیگرند مانند هر نوع دیگر از طراحی ها، طراحی وب سایت هم متکی بر ترکیب رنگ بصری دلخواه است. به همین دلیل، انتخاب رنگ های تم که با یکدیگر هماهنگ است بسیار مهم است. مثل سیاه، سفید و خاکستری یک ترکیب خوب است.

·        یک طرح مینیمالیستی برای استفاده در نظر بگیرید . مینیمالیسم استفاده از رنگهای خنثی، رنگهای ساده، صفحات متنی سیاه و سفید را ترغیب میکند. از آنجا که مینیمالیسم نیازمند کمی به عناصر فانتزی است، آسان ترین راه برای ایجاد وب سایت حرفه ای و جذاب و بدون نیاز به کار زیاد است.

·        یک جایگزین برای مینیمالیسم "brutalism" است ، که با استفاده از خطوط پررنگ تر، رنگ های تند، متن با حروف درشت، و حداقل تصاویر است. brutalism  در کمتر مواردی قابل استفاده است اما بسته به محتوای وب سایت شما، ممکن است این سبک از نیازهای طراحی شما باشد.

برای دیدن آموزش های حرفه ای تر می توانید به مرجع آموزشی کلیک سایت مراجعه نمایید و از آموزش طراحی سایت بهره مند شوید.

  • ۹۷/۰۹/۱۲
  • مرتضی احدی ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی